Wzorem użytkownika guido_9-05 zakładam taki temat również na forum tego reżysera.
Wymieńcie pięć najlepszych, Waszym zdaniem, filmów Kar Wai Wonga w kolejności od najlepszego do najgorszego.
moje TOP 5 wygląda w następujący sposób:
1. Happy Together
2. Upadłe anioły
3. Chungking Express
4. 2046
5. Spragnieni miłości
Ja widziałem tylko cztery filmy Kar-Wai, ale kolejność byłaby następująca:
1.Spragnieni miłości
2.Chungking Express
3.Upadłe anioły
4.2046
Pozdr.!
Dla mnie numero uno zdecydowanie mój ukochany
Chungking Express
Pozostałe tytuły zaszczytne drugie miejsce
1. Upadle anioly
2. Chungking Express
3.Spragnieni milosci
4.2046
5.Happy Together
Mam jednak nadzieje,ze "My Blueberry Nights" wywroci ta klasyfikacje do gory nogami;)
nie widzialem wciaz "happy together" i "my blueberry nights"
1. Upadłe anioły
2. Popioły czasu
3. Dni szaleństwa
4. 2046
5. Chunkgking Express
jakoś tak
Wreszcie obejrzałem 5, więc mogę się dopisać:)
1.2046
2.Dni naszego szaleństwa
3.Chungking Express
4.Spragnieni miłości
5.Happy Together
Widziałem tylko 4 (narazie ;)), więc:
1. Upadłe Anioły (bezkonkurencyjnie!)
2. Chungking Express
3. Happy Together
4. Spragnieni Miłości
1. Happy Together
2. Chungking Express
3. Upadłe anioły
4. Spragnieni miłości
5. 2046
6. Dni naszego szaleństwa
7. Kiedy łzy przeminą
8. Popioły czasu
Ja widziałem do tej pory cztery:
1. Upadłe anioły
2. Spragnieni miłości
3. Chungking Express
4. 2046
Pozwolę sobie nagiąć nieco zasady i podam mój TOP 10 :
1. Upadłe anioły
2. Chungking Express
3. Spragnieni miłości
4. Happpy Together
5. Popioły czasu
6. Dni naszego szaleństwa
7. 2046
8. Jagodowa miłość
9. Kiedy łzy przeminą
10.Eros
To ja także podam TOP 10, jeśli można ;).
1. Dni naszego szaleństwa
2. Spragnieni miłości
3. Happy Together
4. 2046
5. Upadłe anioły
6. Chungking Express
7. Popioły czasu
8. Dłoń (Eros)
9. Jagodowa miłość
10. Kiedy łzy przeminą
Bardzo ciężko jest wybrać spośród takich tytułów, do numeru 6 u mnie, bynajmniej, walka była zacięta i tytuły wygrywały dosłownie o kilka milimetrów.
1. Chungking Express
2. Happy Together
3. Spragnieni miłości
4. Jagodowa miłość
5. Dni naszego szaleństwa
W planach: Anioły i 2046..
1 Kiedy łzy przeminą(nawet nie wiem czemu , ale to jest mój ulubieniec)
2 Spragnieni miłości
3 Chungking Express
4 Dni naszego szaleństwa
Więcej nie widziałam
Ale i tak wszystkie uwielbiam i żadnemu nie dałam mniej niż 8 :)
Aktualizacja:
Pełne:
1. Chungking Express - 8+/10
2. Upadłe anioły - 7/10
3. Happy Together - 7/10
4. Spragnieni miłości - 7/10
5. Jagodowa miłość - 6/10
6. 2046 - 6/10
7. Dłoń (nowelka z "Erosa") - 4/10
8. Dni naszego szaleństwa - 4/10
Szorty:
1. There's Only One Sun - 6/10
2. Hire: The Follow, The - 6/10
3. Hua yang de nian hua - 6/10
4. wkw/tk/1996@7'55''hk.net - 5/10
Kar Wai zaliczony (chyba że jeszcze coś interesującego nakręci...;).
"+" znaczy, że Ulubiony.
Nie widziałem tylko "Popiołów czasu" i "Erosa".
Mój TOP:
1. Spragnieni miłości
2. Chungking Express
3. Happy Together
4. Upadłe anioły
5. 2046
-------------------------
6. Dni naszego szaleństwa
7. Kiedy łzy przeminą
8. Jagodowa miłość
1.Spragnieni miłości
2. Dni naszego szaleństwa
3. Chunking Express
4. 2046
5. Happy Together
________________________
"Jagodowa miłość" nie trafia do mnie, chyba ze względu na obsadę.
1. Spragnieni miłości
2. Upadłe anioły
3. Chungking Express
4. 2046
5. Happy Together
6. Dni naszego szaleństwa
7. Popioły Czasu: Powrót
8. Kiedy łzy przeminą
Nie widziałem jeszcze "Jagodowej miłości", ale boje się trochę tego jako fan Wonga ( no i "Erosa" muszę zobaczyć jeszcze). Prócz jego debiutu, który jest mało pomysłową kopią stylu Johna Woo, reszta jest co najmniej bardzo dobra. W sumie od pozycji numer sześć to są rewelacje. Ah ten fetyszysta.
1. Spragnieni miłości
2. Chungking Express
3. Upadłe anioły
4. Dni naszego szaleństwa
5. 2046
6. Happy Together
7. Popioły Czasu: Powrót
8. Jagodowa miłość
Ktoś wypisał jeszcze filmy krótkometrażowe, więc i ja się pokuszę:
1. Hua yang de nian hua
2. wkw/tk/1996@7'55''hk.net
3. There's Only One Sun
4. Hire: The Follow, The
1. Chungking Express
2. Upadłe Anioły
3. Kiedy łzy przeminą
4. Happy Together
5. Spragnieni miłości
6. Popioły czasu
7. 2046
8. Dni naszego szaleństwa
9. Dłoń
10. Popioły czasu: Powrót
11. Jagodowa miłość
shorty:
1. I Travelled 9000 km To Give It To You
2. The Hire: The Follow
3. wkw/tk/1996@7'55''hk.net
4. There's Only One Sun
5. Hua yang de nian hua
1. Chungking Express 10/10
2. Spragnieni miłości 9/10
3. Happy Together 9/10
4. Upadłe anioły 9/10
5. 2046 8/10
+ Eros (segment "The Hand") 3/10
Plany: Popioły czasu, Dni naszego szaleństwa, Kiedy łzy przeminą, Jagodowa miłość
Asches of time-tego filmu nic nie przebije, oglądałem jeszcze w starej wersji dla mnie rewelka:)
Oglądając ten film prawie wszedłem w monitor!
1.Chung hing sam lam - 7/10
2.Duo luo tian shi - 6/10
3.Fa yeung nin wa - 6/10
4.2046 - 6/10
5.Chun gwong cha sit - 5/10
6.My Blueberry Nights - 3/10
Shorty:
1.There's Only One Sun - 6/10
2.Follow - 6/10
3.Hua yang de nian hua - 4/10
LP tytuł filmu śr. arytm. głosy
1 Upadłe anioły 8,14 22
2 Spragnieni miłości 7,96 23
3 Chungking Express 7,80 25
4 Happy Together 7,74 19
5 2046 6,68 19
6 Dni naszego szaleństwa 6,43 7
7 Kiedy łzy przeminą 6,33 6
8 Jagodowa miłość 5,76 21
9 Popioły czasu: Powrót 4,33 3
Krótkometrażowe:
Follow, The 6,67 3
Hua yang de nian hua 5,33 3
wkw/tk/1996@7'55''hk.net 5,33 3
Pozostałe:
Kocham kino 6,00 10
Eros 3,80 5
Aktualizacja:
LP tytuł filmu śr. arytm. głosy
1 Spragnieni miłości (2000) 8,28 40
2 Upadłe anioły (1995) 8,09 34
3 Chungking Express (1994) 7,93 41
4 Happy Together (1997) 7,84 31
5 2046 (2004) 6,93 29
6 Dni naszego szaleństwa (1990) 6,67 18
7 Kiedy łzy przeminą (1988) 5,73 15
8 Jagodowa miłość (2007) 5,46 35
9 Popioły czasu: Powrót (2008) 5,14 7
Krótkometrażowe:
Follow, The (2001) 6,78 9
Hua yang de nian hua (2000) 5,25 8
Pozostałe:
Kocham kino (2007) 6,35 17
Eros (2004) 4,13 8
1 - Upadłe anioły - 8
2 - Chungking Express - 8
3 - Spragnieni miłości - 7
4 - Popioły czasu: Powrót - 6
5 - Jagodowa miłość - 6
1 - Upadłe anioły - 8
2 - Chungking Express - 8
3 - Spragnieni miłości - 7
4 - Happy Together - 6
5 - Popioły czasu - 6
6 - Popioły czasu: Powrót - 6
7 - Jagodowa miłość - 6
8 - Kiedy łzy przeminą - 6
9 - Dni naszego szaleństwa - 5
10 - Wielki mistrz - 5
11 - 2046 - 5
1. Chungking Express - 8/10
2. Spragnieni miłości - 8/10
3. 2046 - 7/10
4. Jagodowe noce - 7/10
5. Kiedy łzy przeminą - 6/10
6. Upadłe anioły - 4/10
7. Dni naszego szaleństwa - 3/10
1. Happy Together
2. Upadłe anioły
3. Chungking Express
4. Dni naszego szaleństwa
5. 2046
PS. WKW zajął I miejsce w liście ;-)
http://gracz.org/top-10-najlepsi-rezyserzy-z-azji/
1.Chungking Express
2.Happy Together
3.Kiedy łzy przeminą
4.Spragnieni miłości
5.Dni naszego szaleństwa
<3
1. Chungking Express 8/10
2. Upadłe anioły 8/10
3. Popioły czasu 7/10
4. Dni naszego szaleństwa 7/10
5. Jagodowa miłość 6/10
6. 2046 6/10
7. Spragnieni miłości 5/10
1. Spragnieni miłości 9/10
2. Dni naszego szaleństwa 7/10
3. Upadłe anioły 7/10
4. Chunking Express 6/10
5. Popioły czasu 6/10
6. 2046 6/10
7. Happy Together 5/10 (Najniżej przeze mnie oceniony, a najczęściej przeze mnie wspominany. Strasznie we mnie siedzi i przeczuwam powtórkę seansu w najbliższym czasie)
Reżyser, który jest średnio przeze mnie oceniany, a który zajmuje szczególne miejsce w moim sercu. Jego styl całkowicie mnie urzeka. Myślę, że głównym atutem Kar Wai-Wonga jest to, że jego produkcji nie da się wyrzucić z pamięci, czepiają się ludzi (a przynajmniej mnie) jak przysłowiowy rzep psiego ogona i trudno je z głowy wyrzucić.
1. Kiedy łzy przeminą – 7/10
2. Chungking Express – 7/10
3. Happy Together – 7/10
4. 2046 – 6/10
5. Spragnieni miłości – 6/10
6. Popioły czasu – 5/10
7. Upadłe anioły – 4/10
8. Dni naszego szaleństwa – 3/10
9. Jagodowa miłość – 2/10
10. Wielki mistrz – 1/10
1. Spragnieni miłości - 8,5/10
2. Chungking Express - 8/10
3. Happy Together - 8/10
4. Upadłe anioły - 7/10
5. Dni naszego szaleństwa - 7/10
6. Kiedy łzy przeminą - 6,5/10
7. Jagodowa miłość - 6/10
8. 2046 - 6/10
9. Popioły czasu - 5/10
10. Wielki mistrz - 5/10